روايات شيقهرواية حب بعد خداع

رواية حب بعد خداع الفصل السادس بقلم دينا محمود

حب بعد خداع

الفصل السادس

بقلمي دينا محمود

سليم:وانتي اتظبطي كده معايا ومتنسيش ان ابن عمك

غرام:والله طيب حاسب بقا احسن حد يسمعك عن اذنك

غرام خرجت وسابت سليم مستغرب من طريقه كلمها ومستغرب من نفسو هو لي اديق كده سليم دخل العمليات وغرام كانت معاه وكان واضح انو مضايق منها وخلصت العمليه بنجاح بعد وقت طويل جداااا

وغرام راحت مكتبها عشان ترتاح شوايه

غرام:كريم انت بتعمل اي هنا

كريم:خلصت من بدري ومستنيكي

غرام:ياعم قولتلك مش هقدر

كريم:لي يا غرام هنا مفيش جدك عشان تخافي منو

غرام:مش حكايه بخاف من جدي حكايه ثقه يا دكتور انا جدي واثق فيا وسمحلي ان اسافر فمينفعش اكثر ثقتو فيا حتي لو مش هيعرف بس انا مش هقدر اعمل كده

كريم: والله كل يوم احترامي ليكي بيزيد اكتر عن اليوم القبلو

غرام:خلاص بقا سبني اروح احسن تعبانه

كريم: طيب تعالي توصلك بقا اظن دي مفيهاش حاجة وبعدين انتي هتركبي تكسي مع واحد غريب برضو يبقا انا اولي

غرام لسه هترد لقت سليم دخل

سليم:يلا يا غرام

كريم: دكتور سليم هو حضرتك تعرف غرام

غرام بسرعه: دكتور سليم رئيس قسم الصراحه يا كريم

سليم بفضب:وابن عمها

غرام بصت لسليم بصدمه

كريم:بجد مكنتش اعرف عن اذنكم

غرام:بس خلي الموضوع ده سر بينا يا كريم

كريم:متقلقيش يا غرام هبقا اكلمك عشان اعرف التفاصيل سلام

غرام:سلام

سليم بنرفزه:تحبي اسيبكو لوحدكو شوايه

غرام:انت لي قولت ان بنت عمك

سليم:ثواني والقاقي تحت في العربيه

سليم مشي وساب غرام مصدومه من تصرف سليم

غرام بنت حاجتها بسرعه ونزلت زى سليم علي طول وركبت العربيه مع سليم وسليم مشي بسرعه

غرام:ليه قولت اني بنت عمك

سليم:انا حر اقول الانا عايزو وقت ما اكون عايز

غرام:بس انا مش لعبه في ايدك ي دكتور انت في الاول مردتش تقول ان بنت عمك اتكسفت تقول كده ذي كل الحوليا كانو مش بيحبو وجودي معاهم ودايما بيبعدو عني ودكتور كريم ال انت بتتكلم عليا ده اكتر انسان وقف جنبي في اوقات كتير اوي وانا يحترمه جداا وهو عزيز عليا اوي هو بيفتخر بعلقتنا قدام الناس كان بيدعمني دايما ووقف معايا

سليم بنرفزه: اتكلمي عدل ولا يكونش كريم ده حبيب القلب بتاعك واما جيتي القاهره جه وراكي عشان ميفارقيش وتقضو حلوه سوا بعيد عن جدك ويخلالكو الجو بقا يا دكتوره يا محترمه

غرام محستش غير وهي بتصف سليم صفه قويه

غرام بنرفزه: انا مسمحش تقول كلمه في حقي انت فاهم ولا لاء

غرام مستنتش ان سليم يرد عليها ونزلت من العربيه ودخلت الفيلا علي بسرعه ودخلت ؤطته وفضلت تعيط كتيررر

سليم اديق جدا وفضل يلف ب العربيه كتير وفي الاخر رجع البيت وكان الكل نايم وراح ؤطته وبعدين افتكر شكل غرام وهي مديقه راح خارج ورايح اؤطتها

سليم دخل ؤطته غرام وكانت نايمه وضما رجليها لصدرها ومنكمشه في نفسها علي السرير بجسمها الضئيل وشعرها الذهبي المفرود جنبها

سليم:غرام

غرام:……..

سليم:انا عارف انك صاحيه

غرام فتحت هتيها المنتفخه من كتر العياط وصلت نحيه سليم ومردتش

سليم:انا اسف

غرام بعياط: اسف علي اي ياسليم انت ضمرة حياااتي انت اما اتجوزتني زمان وجدي قالي وفقت بس انت كان ممكن ترفض ومضمرش حياتي انا قضيت عشر سنين الكل كرهني ده غير الكان بيرمي الكلام ويهين فيا ويقول ده سابك عشان معيووبه وال كان بيبصلي بنات مش كويسه واما اتكلم اطلع انا الغلطانه ساعت جواز بنت عمي قالولي متخضريش الفرح عشان الجوازه متبوظش كلهم راحو وانا اتحبست في البيت مكنش حد بيكلمني خالص غير ماما منال اصحابي كلهم بعدو عني حتي اما دخلت الكليه محدش كلمني لغايط ما الدكتور كريم اتعرف عليا وانا بتعامل معا ذي اخوايه بالظبط وهو مش بيتعدا حدود العلاقه دي وتيجي في الاخر تفهمني وتهني ب الكلام انت كمان ياااارب خودني وريحني يااارب

سليم حضن غرام جامد وقالها

سليم:اهدي يا غرام اهدي متقوليش كده

غرام بعياط: محدش عيزني في حياتو حتي جدي عايز يخلص مني ومن همي

سليم:اهدي يا غرام ومتقوليش كده وانسي كل البتفكري في ده وبعدين ده انتي من اكفا الدكاتره ال شفتهم ف حياتي بجد

غرام: بجد

سليم:اه والله ومحظوظ ال في حياتو غرام

غرام بصت ل سليم وسليم بصلها الاول مره عيونهم تتقابل في نظره طويله قد تكون معايه العلاقه وبدايه جديده للحياه بينهم

بقلمي دينا محمود

_________________

في صباح يوم جديد مليئ ب الأحداث

في المستشفي

غرام:هو في اي ي كريم

كريم بحز:بنت عريسها سبها يوم فرحها فنتحرت

غرام:طيب هي كويسه

كريم :لحقوها علي اخر لحظه الحمدلله بس طبعا البنت مش عايزه تشوف حد ونفسيتها وحشها اوي ومامتها هتكون عشانها

غرام:طيب عن اذنك

كريم:رايحه فين

غرام:اشوفها

كريم:بقولك مش عايزه تشوف حد

غرام:ماشي ملكش دعوه بقا

غرام راحة ؤطته البنت وسليم كان متابعها

في اؤطته البنت

البنت:انا مش عايزه اشوف حد اطلعي بره

غرام:انا غرام وداخله عشان ندردش سوا مش عشات اعالجك خالص

البنت:انا مش هتكلم مع حد عشان محدش هيحش بالي الا انا في

غرام:مين قالك كده انا حسه بيكي

للبنت: عمرك ما هتحسي بال انا في جربتي عريسك يسيبك ليلة فرحك

غرام ببتسامه بسيطه: انا جربت جوزي يسبني من غير ما يشوفني

البنت اتعدلت في جلستها وقالت:بجد

غرام مسكت تقريرها من السرير وقالت:وتين اسمك جميل اوي يا وتين

واتين:شكرا انتي بتتكلمي بجد

غرام قعدت قدام وتين وقالت:اه والله بجد كان عندي 16سنه كده جوزوني من غير م اشوف حتي مين ال هتجوزه ده ومكنتش هقدر حتي ارفض لاني من أصول الصعيد وكنت عايشه في الصعيد واول ما كتبنا الكتاب فص ملح وداب ومشفتوش تاني عشر سنين استنيت بس مجاش

واتين:وعملتي اي

غرام بضحك:حولت انتحر وياريت ما عملت كده

واتين: لي بتقولي كده

غرام:انا حولت انتحر مكنش حد حاسس بيا طبعا قالو ان العريس عرف اني معيوبه وكتر خيرو مشي من غير ميتكلم وميفضحنيش وانا عشان خايفه انتحرت

واتين بصدمه:بجد

غرام: اه والله بس بقا ساعتها ان ازاكر واشد شوايه لغيط انا دخلت كليه طب وبقيت دكتوره ذي ما انتي شايفه كده وده ال انا عايزه منك بصي لنفسك يا واتين الحياه جميله وانتي جميله وبكره يجيلك ال يعرف يقدرك كويس ال يسيبك سبيه

واتين بحب:شكرا يا دكتوره

غرام:قوليلي غرام بس احنا بقينا اصحاب دلوقتي

واتين:ربنا يباركلك يارب

غرام:هسيبك ترتاحي شوايه

واتين:اوكي

خرجت غرام من اؤضه واتين بسرعه علي مكتبها وهي بتداري دموعها عشان محدش يشوفها واول مدخلت سليم دخل وراها

غرام:في حاجه ولا اي

سليم:انتي بتعيطي

غرام:لاء دي في حاجه دخلت في عيني بس

سليم:لاء بتعيطي عيطي يا غرام متخبيش اكتر من كده

غرام:ابعد عني يا سليم خليك بعيد

سليم قري منها اكتر

غرام: ابعد عني

سليم قري منها اكتر وحضنها جامد اوي

سليم:انا اسف يا غرام اسف كل الانتي في ده بسببي انا

غرام:متشيلش نفسك ذنب مش ذنبك

سليم:لاء انا السبب ان وفقت جدي يا غرام بس دي كانت وصيه ابوايه انو يندفن وسط اهلو وجدي شرط ان عشان ادفن ابويا اتجوزك مكنتش اعرف اني هسببلك الجرح ده يا غرام انا حقيقي اسف

غرام كانت لسه هترد عليا اتفتح الباب وكانت سمر

سمر بصدمه:سليم😳

حب بعد خداع

بقلمي دينا محمود

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى